banana bread boosts your self-confidence

Saturday, October 16

PhotobucketPhotobucket

Today I am a rockstar housewife; which I am hardly ever. See, I like to keep Husband's expectations low. That way, when I do something like bake banana bread completely out of the blue , he get's excited to the point of giving me completely unconscious leg massages and spouting things like "woah babe. woah. you're a stellar chef tonight." Which doesn't happen very often either.
I'm not sure where the whole banana bread thing came from today. Maybe it was our 7 overly ripe bananas sitting on the counter. {I guess we don't eat those at our house} or maybe it was the fact that our house smelled like lysol and windex and desperately needed some cinnamon smellage pronto. Either way, it happened. I thoroughly enjoyed it. And it tasted so good, I can't even stand myself right now. BAM.

24 comments:

Andrea said...

MMMMMMMM I want some! :)

A.Co said...

Le yum. Le yum! Good wifey.

A.Co @ A.Co est. 1984

PS - this month is your blogging anniversary!! Happy 1 year!

Kayla said...

Look delicious. I randomly made banana bread about a week ago. I think it's a fall thing. But I'm like you husbands expectations are low. I was queen of the world till the loaf was finished. Now he just keeps asking me to make more. Riiiiight.

Ramblings of a Small Town Girl

Sarah loves it all said...

So impressive seeing as you're the NOT cooker! :) Have you heard that new song that says "your love is like woah?" I heard it this week and totally thought about your little love relationship cuz you always say that.

geri e. said...

i just made banana bread and boy oh BOY did it runneth over! (first time) but from these photos here i see that filling the pans to the tippity-top wasn't so smart. woopsies.

Mariel Torres said...

so yummy! i absolutely LOVE banana bread.

xoxox

Ana Paula from Get Craftin {crafts and a little fashion} said...

Can you say yummy!!!! This weekend I "bought" not made, some pumpkin roll with cream cheese frosting it was so delish! I'm not as talented as you though, i wouldn't even know where to start to make it.

Lauren said...

Dang girl, you did good!

merciblahblah said...

I was on the same wavelength, cuz I made banana bread last night with chocolate chips and crystallized ginger (Orangette's recipe). So. Good.

Go on witcho bad self, girl.

Merci!
Shannan

amber said...

lol you crack me up!! and i am sure you are always a rockstar wife, i mean you are a hottie so isn't that enough?! haha

Malicious Mallory said...

Mm that sounds good right about now :p

Stephanie said...

this is exactly how cooking becomes addicting and (how accidentally husband's expectations will suddenly become high. hey-that's what happened here anyway. =) for me, there is something utterly fulfilling about taking 5 (or 15) random ingredients, mixing 'em up, and coming out with something entirely differently and deliciously edible.

your bread looks amazing btw. yummy.

Stephanie said...

this is exactly how cooking becomes addicting and (how accidentally husband's expectations will suddenly become high. hey-that's what happened here anyway. =) for me, there is something utterly fulfilling about taking 5 (or 15) random ingredients, mixing 'em up, and coming out with something entirely differently and deliciously edible.

your bread looks amazing btw. yummy.

Fitness LEVEL 10 said...

That's so funny..."stellar chef". It's true, you can shine in the kitchen when you want to. I remember the best cake you made with your Easy Bake Oven...once. I think it took you 8 years to get over your amazing culinary feat before attempting another recipe, this time in the big-girl oven.

Actually I'm surprised you ALLOWED bananas in the house and that you thought BANANA bread would make it smell better.
P.S. Folks: She's not a fan of bananas...gag reflex...not pretty...not even for her. :/ XOXOXO

Donna ♥ Baby said...

that looks delicious i love banana bread. again your photography is amazing!

teaandbiscuits said...

Woop woop - look at you being a domestic goddess haha! nice work! the day i learn to cook, i imagine boyfriend will believe it's the apocalypse... oops!
haha!
xxxx
http://misshannie.blogspot.com

eleanor said...

Oh wow, I think I need to make some banana bread right now! This looks so good (and isn't the smell the best? Mmmmm)

X

Corinna White Charlton said...

my go to treat. we have just one terribly overripe banana... but this can work, right?!
sigh. im such a terrible housewife that husband gets excited if i stack piles of paper neatly.

myedit said...

Yup, yup... I like your style. keep the expectations low and you will always over acheive. High five!

Sandy a la Mode said...

you are a rockstar!! this looks great!!!

Chanel said...

looks nomnomnom! do you have a recipe for this?

teaandbiscuits said...

Woop woop - look at you being a domestic goddess haha! nice work! the day i learn to cook, i imagine boyfriend will believe it's the apocalypse... oops!
haha!
xxxx
http://misshannie.blogspot.com

Sandy a la Mode said...

you are a rockstar!! this looks great!!!

Ana Paula from Get Craftin {cr said...

Can you say yummy!!!! This weekend I "bought" not made, some pumpkin roll with cream cheese frosting it was so delish! I'm not as talented as you though, i wouldn't even know where to start to make it.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

© the daybook All rights reserved . Design by Blog Milk Powered by Blogger